Saturday, November 19, 2011

It's End.

Ni ringkasan je la yang aku buat pasal cuti semester 1 aku ni. Minggu 1st tu macam biasa laa kelas memandu dah mak aku plan awal2. So result dia, aku LULUS. Alhamdulillah. Pastu ajak la member, Zul pergi sekolah lama, STJ. Ambil majalah sekolah yang memang amat menyedihkan sekali bile memandangnya. Hadoiiii~ Alang2 dah sampai K.Pilah, aku melawat la member kat matrik,KMNS. Jumpa la Eleena and Liyana. Jumpa la gak member STJ, Bun, Potter, Kupok, Gay2, Patai, Meng, and Nick. hahaha Trip pergi balik Seremban-K.Pilah tu memang menyakitkan badan la kan. Naik motor la kate kan. Amek ko!!! 
Then hari seterusnya, classmate ajak hang out kat The Mines. So pegi je la. Aku dgn Paan. Bukhary dgn Kamal. Naik kereta. Tgk la movie. Habes je movie tak tau nak buat ape. Aku cadang la kitorg berempat ni pergi ke UPM. Ade expose kata member aku kat sane. So takde bantahan. Jom. Kat UPM memang sesak la dengan manusia yang ada. Maklum la ada event. Then aku jumpa la Mas. Classmate aku time sekolah dulu. Paan pon jumpa member dia jugak. Ramai sgt. hahaha 
 >>Read more story about this? Click here :)

Minggu ke2 pulak, Mas ajak aku dgn Faizkamal pergi Seremban jap. Member dia, Fiza nak cari hp. Aku on je. So, Mas & Fiza sampai lewat sikit sebab dorg ada hal kat Shah Alam. Sampai je dorang terus cari hp. Dah dapat tu, si Mas ni nak tgk movie. Join je. hahahaha Time tu pulak dah nak malam. So movie tu pon habes malam la. Naseb baik la si Mas dgn Fiza ni sempat balik UPM. haih~

Minggu yang seterusnya takde apa2 event pon. Kerja aku duduk umah. Tengok TV, makan, online. movie(dlm lappy) pastu tido. Tapi ada satu masa, hari tu aku rasa amat amat sunyi. I didn't think there are people around me. Felt empty. Time tu jugak la rasa rindu aku kat Shima makin membuak buak. Haihh. Sabar je yang mampu. Honestly rasa nak nangis pon ada. :'(

Memang. 2 minggu cuti dah. Ada la dlm 3 or 4 minggu lagi cuti. Sepanjang 3, 4 minggu tu, aku terasa kosong. Duduk je depan laptop. Tapi takde pape. Macam orang giler. Kalau mak ajak keluar, keluar la. Just temankan je. Balik kampung pun kejap je. Nak ziarah kubur nenek pon tak sempat sebab situasi/cuaca tidak berapa baik. Sekadar melawat and tidur semalam je.
Yang lain busy. Dengan sekolahnya. Dengan kerjanya. Nak buat macam mana. Sebab dulu before cuti, aku dah ada plan. Tapi ditakdirkan oleh Allah, plan semua tak jadi. Alhamdulillah la, 8 perkara yang aku list hari tu, hampir semua tercapai. >>Antara 8 perkara tersebut :)

So at the end, aku boleh katekan majoriti cuti aku tak beri apa2 makna. I felt lost at some point. Menyedihkan sungguh.

Bye bye cuti semester.

No comments:

Post a Comment