Monday, November 28, 2011

Quotes!!!

Assalamualaikum~
hmm..aku jadi tertarik dengan kata-kata menarik yang disebut2 oleh orang2 ternama. So aku cari la kat google. Banyak!

Aku jumpa dua quotes yang agak menarik. Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving. (by Albert Einstein)..yang kedua, You cannot find peace by avoiding life.(by Virginia Woolf) Kenal dorang? Einstein tu maybe la korang kenal. Virginia Woolf mesti jarang dengar kan? Well she's known as English author, a writter of short-stories, essayist and publisher. Banyak karya beliau hasilkan.
Bytheway..bila aku baca dua dua quotes ni aku tiba tiba teringat kata kata Gerard Way dalam lagu The Only Hope For Me Is You...dia cakap "Face all the pain and take it on.." Hmm..macam menarik kalau aku gabungkan semua ni. So aku pun gabungkan semua and jadilah.........

" Life is like riding a bicycle,to keep your balance, you must keep moving..but you can't find peace by avoiding life and problem...face all the pain and take it on...."

Ya, memang betul kata Einstein. Kalau nak seimbangkan hidup kita, kena la teruskan perjalanan. Tapi teruskan perjalanan tanpa hiraukan apa2 yang berlaku memang takkan aman. Yes, you can keep moving unless you face all your fate bravely. Bukan lari dari masalah or lepaskan semua masalah macam tu je. Be brave an be responsible. Kalau tak, anda akan jatuh di tengah jalan dengan parah.

Albert Einstein
Virginia Woolf
Gerard Way
Tu la sebahagian maksud ayat yang aku buat. Kalau anda rasa ade maksud lain atau ingin membaiki kesilapan saya pada ayat tu, sila inform or leave a comment. 
Syukron, Alhamdulillah :)

5 comments:

  1. Dalam hidup ni kalau kita bukak mata mesti kita jumpa pengajaran dalam hidup...quotes memang berguna untuk kita energizekan hari..Keep moving on sebab life kita macam the road not taken..Kita buat pilihan, setelah buat pilihan tidak perlu ada sesalan dan kita tak boleh patah balik..Teruskan perjalanan dan hadapi rintangan dengan cara yang efficient dan bijak..Jangan jadi kentang..Mula-mula je keras then bila kena lenyek jadi lembik...

    ReplyDelete
  2. Yup :D
    Btw suke ayat anda pasal "kentang"
    menarik :)

    ReplyDelete
  3. Ohw kentang tu..Tu salah satu post in my blog..jangan jadi kentang...anyway nice blog..:)

    ReplyDelete
  4. yup yup potatoes..hahaha
    thanks..hahaha
    blog awak lagi nice :D

    ReplyDelete