Thursday, November 24, 2011

she wanted it back

Assalamualaikum..coretan ni aku tuju khas untuk insan yang ingin berubah tapi enggan menerima hakikat. Kalau aku chat/call/inbox kau mesti kurang bagi respon. Respon pun nak tak nak je. Haihh..so aku cakap kat sini je la. Kot kot kau jumpa coretan ni. hehehe

Aku bukan lah nak marah marah just nak bagitau something. Takde ape yang aku dapat kalau aku marah. Sudah sudah la dengan ego kau tu. Semuanya takkan berakhir or hilang bila kau buat macam tu kat dia. Aku tahu kau nak jauh and lupakan semua tu tapi bukan dengan jauhkan diri sampai membenci diri dia macam musuh. Bukan itu caranya. You make her more suffering than you. Maybe la kau tak rase tapi sekurang kurangnya jaga lah hati dan perasaan orang lain. Aku tahu kau nak lupakan dia tapi biar lah dengan cara yang baik. Biar dua dua hati tenang melepaskan semua hal lepas.  

Dia sedar apa yang dia buat sebab terlepas pandang dulu. Aku bukan la nak salahkan kau tapi kau yang letak harapan kat dia terlalu tinggi. kadang2 perempuan ada la insan yang boleh kite buat lagi teruk frust. Don't place your HIGH expectations on any girls. Bukan nak hasut tapi kenyataan. Jangan terlalu mengharap sampai lupa diri. Aku pun tak la berharap tinggi sangat dia kembali kat aku tapi aku just berdoa dan berharap yang dia berubah kepada dirinya yang dulu dan bersedia menerima semuanya takdirnya. Kalau kau rasa bersalah, dia lagi rasa bersalah. 

Aku tahu aku bukan orang yang memandai mandai nak nasihat orang, aku bukan ustaz, aku bukan orang tua yang byk ilmu, and aku pun takla kenal kau sangat. Aku sedar siapa diri aku. Aku pon nak berubah. Aku just nak nasihat atas dasar kawan dan sesama Islam. Aku lelaki, kau pun lelaki. Aku tahu kau nak jaga hati parents kau. To be honest, aku pernah rasa ape yang kau rasa sekarang ni.

 Bro, I know you hate and frustration with her, but please don't ruin your relationship. Give her another chance. Forgive her. She wanted to be kind with you. Please forgive her. Tak berdosa pun kalau kau maafkan dia. Kau juga yang senang nanti. Bro, Allah tak pernah kejam terhadap hamba-Nya yang memaafkan orang lain walaupun orang tu buat salah yang besar kat dia. Bersangka baiklah. Apa pun aku doakan semoga kau dapat tenangkan hati di dunia dan di akhirat. Aku support kau. InsyaAllah. Amin.
Syukron. Assalamualaikum..

p/s: if you want to talk to me just leave a msg. i'm ready to hear it.
if something bad happens to her, I'll never forgive you, m.a.h. i have my words.

No comments:

Post a Comment