Sunday, November 20, 2011

Lain serta Kelainannya

Yaaa..awal pagi sudah ku melangkah ke UTHM terus ke hostel tercinta(yela tu). TSN. Agak sadis. Setelah lama merancang nak duduk sebilik dengan classmate tapi akhirnya tak dapat. Choi laa~ Roomate semua dah ditetapkan. 3 orang setiap bilik. Dah macam tin sardin. Bilik yang aku dapat ni jangan tanya la kenapa pilih katil bahagian bawah double decker. Memang nak cari maut betul kalau aku tidor atas katil single. Apa sebab dia memang aku tak boleh bagitau la. hehehehe Roomate aku tak sama dengan roomate aku yang lepas. Nasib la siapa yang dapat roomate yang sama. Apapun aku tak kisah sangat. Janji aku tak kacau dia, dia tak kacau aku. Tu je.

Lepas kemas je barang aku terus tukar baju, solat zuhur then tidur! Penat whooaa. Barang2 aku macam aku taknak balik Nilai dah. Tambah lak aku duk tingkat 1. Bilik hujung pulak tu. Haiihhh. Nasib badan. Tapi yang buat aku tak boleh lupa kat area bilik2 hujung ni, di mana ada tempat aku hampir pengsan kat situ dulu. Nasib baik la tak apa2. And time tu pagi2 buta before aku final exam. Plus takde orang. Tak la segan kan. hahaha Memang la kan, bila ingat balik rasa sakit ada, rasa kelakar pun ada. Benda dah jadi. Nak buat macam mana.

Lepas solat asar, saja la merayau sekitar TSN ni. Ada gak la yang baru sampai. Cafe pulak tutup. Ceh! Baru ingat nak minum kopi time hujan2 ni. Memang sampai ke malam la cafe tu tutup. Balik bilik.

TIme nak pergi solat maghrib pulak aku lupa yang masjid baru dah boleh guna. Tapi tu la dia, jauh macam seberang kampung. So aku solat jemaah maghrib je la dekat masjid lama tu. Still ada orang tapi suram. Lepas solat aku terus ziarah member STJ aku punya bilik. Boleh agak la ape dorang buat. Laptop dah depan mata masing2. Game la kan. Then ajak la dorang makan kat kedai makan kat luar tu.Sampai sana ada pulak orang Indo mintak orang kedai tu channel. nak tgk bola katenye. Yela. Indonesia vs. Vietnam. hahaha Sah sah la aku dengan member yang lain stay kat kedai tu sampai game tu habes. Layan.

Before aku pergi kedai makan tu, aku dapat panggilan yang aku tunggu. Dari Puan Inah. She told me all about her daugther. Yeahh. I miss her too much. Puan bagitau aku buat masa ni jangan contact anak dia dulu. Tunggu bila anak dia dah betul2 sedia. Puan banyak bagi nasihat kat aku macam mak aku. Naluri seorang ibu. Aku akur saja dengan ape yang Puan cakap. Panggilan tu memang buat aku rasa lega sebab aku patutnya nak berjumpa dengan Puan before aku balik hari tu tapi time tu masa tak mengizinkan dan maybe Puan pon tengah busy time tu. I need to tell her something bothering me all the time. Well ada rezeki nanti, jumpa la. InsyaAllah. hehehe

Setiap kali aku buka mata, ada je rasa tak kena. Sebab dia takde dah? Entah la. Aku terpaksa buat benda yang Puan suruh. Terpaksa walaupun sakit dada aku tahan benda ni. I'm so sorry. I tak bermaksud nak buat macam tu. Aku tahan benda ni sampai nak menangis rasanya. Namun bila difikirkan balik apa yg aku buat dulu, hati ini RELA melaksanakannya. Its okay, yang aku tau nanti, at the end ada penyelesaiannya dan ada kebaikannya. Sabar itu penting.


Apepun setiap benda yang berlaku ada hikmahnya. Yang perlu kita teroka dan selidik. Itulah adat kehidupan di dunia. Banyak gak la kelainan dalam semester 2 ni. Harap kelainan ni memberi aku lebih pengalaman. Semoga aku tabah hadapi semua ni. Amin.

Budak ni menangis time hantar aku balik. alalala.
*takde keje kacau aku tgh tidur =_="

No comments:

Post a Comment