Tuesday, November 15, 2011

Just a dream

Well dah berapa kali aku mimpi benda ni. Tapi kadang2 asyik terfikir. Hahaha. Orang kata "Jangan difikirkan sangat. Mimpi tu mainan tidur." Yeahh i kind of accept it. Tapi makin cuba aku try lupakan makin kerap benda tu teringat. Maybe tak cukup tidur kot. Okay malam tu balik kampung. Then dapat tidur yg tenang. Mimpi tu hilang.


1 masa aku terdetik hati nak call orang. Orang yang buat rase berdosa besar kat dia. Lama tak dengar suara dia. Jadi lemah bila dapat dengar suara dia. Kitorang borak macam biasa. Tanya khabar. Sampai la aku cakap pasal "drool bond". Well lebih kepada ikatan seseorang dengan orang lain. Aku agak tak berapa nak percaya sangat tapi just nak share kat dia. Aku pon story la benda tu. Bila dah ade drool bond, ade something boleh berlaku kat seseorang yang sedang hangat bercinta. Apa yg dia buat, dah tentu pasangannya akan terasa benda yang sama. So, aku tanya la dia. Ada rase pening2 tak sebelum ni? And she said YES. Okay, same as me la. Then aku cerita la yang aku muntah teruk time pagi raya haji hari tu, and she felt the same way too. Maybe kebetulan kot. Kitorang tukar la topik. Dia ada cakap bila dia teringat kat aku, dia rasa benci and ada bayangan yang dia menoreh/cucuk dada aku. Aku tersentap sekejap. Sebab aku teringat mimpi aku hari tu. Mimpi yang agak sakit. Sama dengan ape yang dia cakap.


Tak berapa jelas mimpi tu tapi still segar. Mimpi yang aku sedar yang aku cedara teruk di bahagian dada. Macam baru lepas gaduh. Ada orang tusuk dada aku dengan tangannye sendiri. Orang yang penuh kebencian. Aku tak boleh buat ape. Just menahan kesakitan tu je. Aku tak terdaya. Seakan terus ke jantung tusukan tu.


Kalau betul la terjadi, aku berserah kepada Yang Maha Esa. Aku terima dengan redha. Balasan aku buat jahat agaknya.


p/s: jika diberi peluang,aku nak tebus balik ape yang aku dah buat. Minta maaf. sayasayangawak.

No comments:

Post a Comment