Saturday, October 22, 2011

Hang out

Hahaha.. plan ni asalnya bukan plan aku tapi plan kawan aku kat UPM hari tu, Mastura. Dia ajak aku dengan Faizkamal turun Seremban. Teman dia dengan member dia, Fiza cari handphone. Aik? Kat area Serdang takde kaa?? The Mines?? Sunway ke? hahaha Apapun dorang kate kat situ hp mahal and tak banyak choice. So Terminal One jugak pilihan utk cari hp. Hahaha. Layan la..


Hari dah tiba. Mas dengan Fiza katanya gerak dari sane lepas zuhur. So aku dengan faizkamal pon gerak la ke KTM Nilai dalam pukul 2. Faizkamal sampai kat umah aku, then dalam pukul 2.30 baru gerak. 

Tunggu train naik train then sampai la Seremban. Aku pon send message kat Mas. "ko kat mane dah?".. Jawapan yg agak menghampakan aku dengan faiz. "Baru smpai kolej..nanti terus siap2.." Perrrrggghh..memang kerja aku dengan faiz menunggu dia je..hahaha Kitorg pun boleh agak pukul brapa dorang boleh sampai. So aku dengan faiz pon pegi Terminal One. Masuk CyberCafe (CC). Dah lama aku tak masuk CC ni. Jadi lain lak. Apepun kitorg bayar utk sejam utk 2 pc. Layan. Alang alang tunggu si Mas dengan Fiza tu sampai. Agak mengecewakan jugak la, line kat CC ni hampeh!!! Baik gune line kat umah aku je. Choi la! Kalau boleh nak keluar je dari CC tu tapi duit bayar beb. Kena gak habeskan masa dlm CC ni. Dah sejam kat situ, aku pon contact ar si Mas. Well dia still kat KTM and suroh kitorg solat asar dulu. Okay okay...before tu sempat gak la aku beli 3 komik.hehehe

Detective Conan

Dah solat, aku pon ajak Faiz makan. Lapar kot tunggu si Mas ni. hahahaha Ape lagi Big Mac la ktorg bedal. hahaha. Time tu gak la si Mas bagitau yang dia dah sampai kat KTM Nilai. Habes je makan aku dengan Faiz terus jemput dia kat KTM Seremban. Dalam 5.45 ptg baru dorang sampai. Hahahaha. Terus on ke Terminal One cari phone. hahaha.

Si Fiza ni pulak demand tinggi ya amat. Kalau boleh phone tu perfect. Taknak slide tu boleh terime lagi. Yang biase tapi ade wi-fi, bajet dlm rm300 je. Amboi...hahahhaha Tak agak demand dia. hahaha Apepun kitorang try la gak carikan. Kot kot ade la kan. hehehe Cari punye cari. Survey punye survey. Ade jumpe dlm rm300, bukan slide, lawa.. tapi tak boleh guna Wi-Fi pulak. Try cari lagi..last2 jumpe la Nokia C2-03.

Lawa kan?? New model maaa..banyak bagus..orang kedai tu kate la..slide, half touch skrin half keypad and dual simkad...hahaha mcm promote lak..tapi yang spoil nye dia tak pakai Wi-Fi..3G ade la tapi semua function dia smart ar..hahaha terima je Fiza oii...hahaha Last2 dia beli gak..fuhhh..terbaik


Dah jumpe phone dah beli, wayang pulak! hahaha Nak pilih cerita melayu tak best pulak. So, pilih je la movie yg mase dia dah dekat sikit. Sebab time tu pun dah 6.30 ptg dah. JUMPE! 7.30 - Real Steel... Alamak. Aku dah tengok movie ni. Hmm.. takpe la dorang tak tengok lagi.. Layan je la..hehehe Aku cakap je la aku tak tengok lagi. hehehe Dah beli tiket, teman dorang pegi makan pulak. Katanya lapor bebenor ni..hahaha

Gelojohnye..maklum la lapar la kate kan..hehehe

Habes je dorang makan betul2 movie tu nak start. Sempat gak masuk. Start la movie tu. Mas tengok movie ni macam tengok TV kat umah dia pulak. hahaha Seriously kelakar tengok dia. hahaha Dengan sejuk nye. Fiza dah start complain dia sejuk dah. hahaha standard arr tu..walaupun dah 2 kali tengok movie ni overall movie tu memang best!!! hahaha

Dah sampai mase utk balik! Jam pun dah nak pukul 10 dah. Kedai2 kat Terminal One pun dah nak tutop dah. 1st time kot aku balik time time macam ni. hehehe So ke KTM. Ambil train yang sama sebab haluan yang same cume destinasi je yang berbeza. Aku dengan Faiz balik dulu bile dah sampai Nilai. Mas dengan Fiza kene la terus lagi. Apepun dorang sampai UPM dengan selamat. Alhamdulillah.

Fiza & Mas
Thanks la kat Mas dengan Fiza sebab ajak aku dengan Faiz. Lagipun aku dengan Faiz ni memang boring kat umah hahaha Cuti la kata kan..hahaha
^-^

No comments:

Post a Comment