Thursday, October 27, 2011

It silent.

Dulu setiap mase akan kedengaran handphone aku berbunyi. Sama ada SMS or orang menelefon. Time subuh. Awal pagi. Petang. Malam sebelum tidur. Tapi sekarang sunyi. Seakan akan lenyap buat selama lamanya. 

Dulu ada je message "Apit...!" Dan dulu ada je yang call "Apit bangun subuh..!" Setiap hari. Walaupun ada kerja tengah buat tapi aku tak pernah anggap benda tu mengganggu. Tak pernah jemu menerima semua benda tu. Seperti ada riang disebaliknya. Senyum selalu terukir.

Itu semua dulu. Sekarang tak. Senyap. Macam handphone aku tak bernyawa dah. Aku pun jadi bosan tanpa SMS or call dari dia. Setiap kali bangun tidur, aku tengok skrin handphone. Takde ape2 pun. Normal. Sunyi je. Tak macam dulu. Kadang kadang rasa macam takde handphone dah. 

Aku still mengharap 1 SMS dari dia yang mampu mengukir senyuman seperti dulu.

No comments:

Post a Comment