Wednesday, August 8, 2012

Antara Harapan dan Kegembiraan

Assalamualaikum....

hehe time2 nak raya ni banyak benda aku dengar. Especially bila tau ade RETEST pulakkk.. hahaha Agak kelakar tengok gelagat member2 kat FB yang mrungut pasal ni. wawawaa..ade yg smpai nk menangis. hahaha

Sabar la wahai sahabat, kalau anda fikir anda susah, fikirkan ada yang LAGI SUSAH dari anda. Anda baru duduk DALAM negara. Trip plg jauh 12-13 jam je. yang duduk LUAR negara, bagaimana pula mereka rasa?? yang trip maybe 1-2 hari baru smpai rumah. Ada mereka merungut nak balik depan lecturer mereka? Ini lah pengorbanan sebenar.

Bila lagi nak rase pngorbanan ni? Anda memang ingin balik ke kpg? Yang di luar sana lagi kuat keinginan nak balik ke kpg halaman mereka sendiri. Sabar la. Keluarga perlulah memahami.

Kalau ikut kan aku lagi nak balik awal. Sebab dah 3 bulan tak balik. Tapi aku ade tanggungjawab yg perlu dfikirkan. Tanggungjawab sbgai pelajar. Tanggungjawab sbgai anak. Sebab aku fikirkan MAK ABAH la aku nak amek retest tu. Sebab tanggungjawab aku sbagai anak. Biar la tak bahagia beraya dgn mak abah tapi jangan tak bahagia bila tak dpat balas harapan mak abah nanti. Maybe bukan effect sekarang. Ia maybe untuk jangka masa panjang. Who knows.. Allah Maha Mengetahui. Mungkin ada HIKMAH disebalik semua ni.

it's okay nak balik raya. Itu hak anda. sape mampu halang.
Tapi ingat, ade hak yang lagi besar dari anda. Hak yang menentukan kebaikan anda.

harap anda fikirkan yang terbaik. Antara harapan keluarga utk kegembiraan jangka masa panjang atau kegembiran masa sekarang yang mungkin tak kekal panjang?

semoga semuanya dipermudahkan dan semoga kita sentiasa berada dalam keredhaan-Nya..

Maaf kalau tak dapat balik. Doakan apit ye :)

sekian
assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment