Friday, February 24, 2012

Heya-mate

My 'heya-mate' routine

7pg : bangun tidur, g kuliah

10pg/12tghari : habes kuliah, makan, laptop, game, on9, maggi, movie

5ptg/7mlm : tidur jap

8.30mlm/9mlm : bangun balik, laptop maggi, game, on9, tidur, 

1pg/2pg : x bley tidur, game, on9, then tidur...

begitu la rutin hidup dia yang aku boleh konklusikan daripada pemerhatian selama 2 bulan. Tu baru time hari yang ade kuliah. Time cuti? jangan mention la kan..dengan memekak lagu2 pelik, game yang tak habes2. duk "klik..klik..klik.." Kadang2 tu sampai ganggu aku solat/tidur pon ade. haiihhhh Solat? Hmm..honestly aku terasa yang aku sorang je yang ada tuhan dalam bilik tu. hohoho. Dah la aku sorang je yang bawak sejadah. Aku tak pernah melarang pun sape2 nak pinjam sejadah aku. Hmmm.. pandang sejadah aku macam pandang tikar getah je.. langsung tak pernah sentuh sekali pun. Apatah lagi Solat Jumaat. Tak pernah aku nampak dia kat masjid or bersiap2 g masjid. Maybe la aku g masjid awal sgt agak nya..(still positive to him) Yang dia cari dulu, laptop dia..apa yang dia pentingkan dulu, game dia..Bukan keredhaan Yang Maha Esa yang dicari/dipentingkan..

>>> Bak kata orang, JANGAN ISLAM DALAM KAD PENGENALAN JE.
Depan mak bapak, pijak semut tak mati, mcm anak tok imam..belakang mak bapak kita? kita jadi ape? kalah yahudi...

kpd sahabat2 sekalian..kita kat dunia ni smentara je, seimbangkan dunia dan akhirat. Kita di dunia ni mencari bekalan untuk di akhirat juga. Nikmat yang kita dapat di dunia ni kita boleh tafsir menjadi 2. sama ada REZEKI atau UJIAN daripda Allah SWT. 

p/s:  >>Jangan sampai bila segala kenikmatan di dunia ditarik balik, baru kita cari Allah S.W.T.
>> 'heya-mate' (japanesse) = room-mate


Sekian..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment