Sunday, August 28, 2011

puase taun ni mcm mane ey??

Hmm...kalo ikot kan puase tahun ni kurang tapi cepat. Sebab aku kurang hayati tapi cepat rase puasenye.. Overall semuanya ok ok je.


Starting aku puase kat rumah sebab time tu aku cuti mid-sem. ok what.. Buka puase pon kat rumah dgn family. Best! Bab makanan tu jangan tanye la. Memang dah confirm sedap. Mak yg masak kan. Terawih bile abah ade je g terawih kat surau. Jauh satu hal, kene kejar dgn anjing pon satu hal gak. Haih~

Seminggu di rumah, tiba di UTHM, Johor. kat sini puase bukan mcm kat asrama dulu. Lain sikit. Puase kat U ni terasa cepatnye. Tak macam kat asrama dulu, stiap mase kire jam nak berbuka puasa. hahaha. Balik je bilik, lg 2 jam je nak berbuka puasa. Berbuka puasa memang terasa kelainannya kat UTHM ni. Variety. Pilih je. Nak berbuka puasa kat mane? Bilik? Masjid? cafe TSN? McD? KFC? or mane mane tempat makan di luar UTHM?? Byk kot pilihan. Cume bezanya DUIT. Kena keluar duit or tak?? 
Cerita pasal buka puasa di UTHM ni aku dah cerita dlm blog sbelum ni.

Terawih di UTHM?? Hmm.. boleh dikire la berapa kali aku g terawih. hehehe semuanya atas alasan malas, penat and kerja/homework. Haih..ape nak jadi ni ha? Well honestly and mostly aku buat kerja time org tgh terawih. Settle semua benda yang tak siap (tu la tangguh2 lagi). hehehe Tapi ade hari yang betul2 aku terasa malas nak g terawih tu. hehehe 
Berlainan mase aku kat asrama dulu. Lepas isyak je terus sambung. Yela sape berani g kelas sorang2 semate2 nak escape terawih. Time tu walaupon ade rasa penat aku still nak terawih. Maybe iman aku time tu lain. Biasa la, manusia..iman berubah2 skejap naik turun. Bukan nak kate iman aku dah takde. Tak. Aku still ade iman. Allah je yang tahu. Baca al-Quran pon dah kurang. Dlm bilik pon takde privacy. Payah. Bile buat karang kate showoff pulak. Ceh..


Honestly aku rindu time ramadhan kat sekolah. Tadarus dgn adik dorm. Buka puasa dgn adik dorm. Qiamulail dgn member. Mcm2 program ade. Yela maybe peredaran masa yg membuat kita berubah. Apepun tahun ni jugak la aku tahu ape erti ramadhan sebenar walaupun aku kurang hayatinya tapi aku dpt belajar something yg org lupe akan ramadhan yg sebenarnya. Rase tak puas la ramadhan tahun ni. Sebab tu raye pun rase mcm tak raye. hahahaha Mostly tahun ni aku buka puasa dgn member UTHM la.. especially Paan, Syafik, Bong, Kory, Huzaifah, Haziq and ramai lg..thanx! sayang korang!

No comments:

Post a Comment