Saturday, August 27, 2011

1st time aku mrantau jauh dek!

Hahahaha buat pertama kalinya aku balik Nilai dari Johor. Naik bas. Maybe antara korang dah biase kot. "Alaa naik bas je pon..", "Hek eleh mamat ni..bru johor belum US lagi.." okay okay..sape yg balik sendiri and lagi jauh dari aku tu, aku salute la..
Well aku penah balik umah dari tempat yg jaoh mcm time aku sekolah asrama dulu. Kat Kuala Pilah. Tapi ni Johor. Negeri yg bebeza jaraknye..hehehe Yeah..new experience bagi aku la.



Abah belikan aku tiket balik. Pukul 11.30 pagi, 27hb Ogos. Time tu aku ingat kelas msti ade time 26hb so abah beli la 27hb. Bile dah tahu 26hb tu dah takde kelas. Member semua pakat balik 26hb tu.. Ceh.. Nak tukar tiket dah tak sempat dah. Tiket dah habes. So tinggal la bberapa org member yg ade time 27hb tu. 

Malam 26hb tu, aku dpt offer dr kory "Nak naik teksi tak esok? Tapi pukul 7 pagi la.." Hmm..bagi aku mase nak pkir..last2 aku ON je..

Pagi 27hb pulak, aku dah ready then lepak jap kat bilik haziq. Smpai mase ktorg gerak. Bergerak dgn loudspeaker kory. Berkumandang dgn lagu raya. Perrgghhhh.. balik raya sakan. hahaha Teksi ade 2. Aku naik dgn saif and faiz. Lagi 1 teksi, kory, haziq, huzaifah and member kory dr sarawak.

Sampai kat bus stand pukul 8. Bas aku pukul 11.30 nanti. Hmm..nak buat ape lagi 3 jam ni?? Aku pun lepak la dgn member2 ni. Bas dorg ade yang pukul 8.30, pukul 9 and pukul 9.30 pun ade..1st bas haziq ke Klang. 2nd bas saif and faiz ke KL. Then last bas kory dgn member sarawak and huzaifah ke Penang. So tinggal aku sorang kat situ. Nak buat ape ni??
Aku ambil earphone, plug-in kat hp then play kat telinga aku. Paper ade pun dah habes bace. Aku pun try duk depan kaunter tiket bas yg aku beli ari tu. Tunggu bas yg dinanti sambil melihat ragam2 warga kota Batu Pahat ni. Macam2. Org yg memekik name destinasi bas nye, dgn peminta sedekahnya, ade yg dgn ragam anak2 nya, yang kate baru keluar dari penjara pun ade.. haih..sampai begitu sekali org nak cari duit skrg. Ape nak jadi ni??

Pukul 10.34 pagi..Bong sampai kat bus stand ni. Datang2 je nmpk aku. hahaha Aku lupe bas die same masa dgn aku. Ok ar ade geng. hehe
Jam dah pukul 11.25 ni. Cari bas! Excited nak balik ni. Sebelum tu aku say goodbye la tu Bong. Bas dia tak muncul2 lak time tu. Dah jumpa bas aku naik je. Ambil tempat duduk letak beg. Selamat dah. Bas ni singgah Muar dulu. Pastu terus ke Seremban.  Rase ngantuk aku pon lentok la kat telinga pun dengar je lagu yg aku pasang dlm hp. Layan. And thanks to SHIMA sebab kejutkan aku time dlm bas. Kalau tak memang aku tak bangun la. Loveyou!

Time dlm bas..ngantuk kot :)

So far time tu jalan tak sesak. Ok je. Tapi sampai je Terminal One semua sesak. hahaha Padat giler! Bas pun stop dari jauh je. Tak berani nak masuk sempit2 tu. hahaha. Turun je dari bas terus ke KTM Seremban then beli tiket ke Nilai. Tunggu tren naik tren. Then sampai la Nilai dlm pukul 3.50 ptg. Alhamdulillah..selamat sampai.

Fuuhhh..penat gak la. Belum pegi jaoh lagi tu. Apepun ni la pengalaman orang kate. Kalau tak bile lagi nak rase balik kampung sndiri.

No comments:

Post a Comment