Monday, September 26, 2011

Coretan Teratak Impianku

Actually pembahagian kumpulan utk projek LK ni dah lama dah. Since kelas LK start pembelajaran. Member group aku ni Fashlee, Arif, Rohani and Suryana. Leader?? Dah semua taknak jadi leader. Aku pegang je la jawatan leader kumpulan ni. Maybe busy dgn hal lain sampai projek ni pun tak terfikir. hahaaha. Last-last dah dekat date presentation. Hamek ko!! Kelam kabut semua cari barang, set up tempat dgn masa. 1 group kalut. haha


Fashlee, Afif, Arif, Nana, Hani.

Naik cuti raya je Hani dgn member dia pegi bp mall cari bahan. Pelan rumah Fashlee dapat dah. Tinggal nak buat je. 
Pastu bincang kat mane nak buat. Then aku tetapkan masa. So, kitorg buat kat Kolej Tun Fatimah (TF).

Asalnya aku taknak tapi bila fikir member ni perempuan takkan nak pegi balik time malam. Berani ke? Well time tu aku first time masuk kolej perempuan. Mane la aku tau yg lelaki pun boleh masuk. Tapi setakat kat cafe tu je la. hehehe
Bila dah biasa, kerja pun jalan la. Memang macam2 dugaan la time buat projek ni. Ade hal peribadi la, ade program la, ade kelas tambahan,ade Sispa la, ade RELA la, yg tibe2 hilang mood pun ade..hehehe Tu la dugaan..sabor je la..



Sampai la 1 hari tu tinggal aku dgn Hani je yg buat projek rumah ni. Yela yg lain semua busy. Fashlee ade camp RELA, Nana pula busy dgn program intergriti dia tu. Si Arif pulak hilang entah ke mana. 6 jam aku dgn Hani membangunkan rumah tu kat TF. Sakit pinggang aku! Jari pulak keras je bila kene super glue time nak tampal bahan. =_=" Sabar-sabar...

Bumbung dah settle..dinding pun dah tampal wallpaper and tingkap, pintu pun dah settle..


Bahagian  luar dan dalam aku dgn hani settle dari pagi smpai ke petang..

Then sampai la hari-hari terakhir sebelum tarikh presentation. Semua group member terlibat. Memang riuh. Ditambah dgn group lain yg buat projek. Baru la ade semangat. hahaha Tinggal AutoCAD rumah, laporan and slide je.


pagar pun dah ade..


pagar depan and belakang dah siap!! Nana yang buat ni..hahaha


bumbung dah sambung..skrg tinggal landskap je..

Disebabkan masa tak mengizinkan aku, Fashlee and Arif siapkan semua, aku bawak rumah ni balik bilik. Then settle kan landskap dalam bilik aku. Fashlee uruskan AutoCAD. Arif buat perabut utk rumah ni. Hani buat laporan dan Nana buat slide. Then esoknya............................

DONE!!!!! Tak tido malam beb buat benda ni. Siap ade kereta dgn swimming pool lagi tu. Bunga dgn pokok semua tu Hani yg buat before gerak ke makmal LK. "Deco-Deco bersama Hani" la katekan..hahaha

Si Arif balik awal dah...
Alhamdulillah semua berjalan lancar. Presetation pun ok je. Overall semua yg kitorg buat dah settle. Barulah tenang nak study.
Apepun terima kasih kepada semua member group sebab bagi kerjasama. Ribuan terima kasih kepada yg tolong group kitorg ni termasuklah yg tolong tengok sekali...hehehe 
Honestly BEST 1 group dgn korang!! I'll gonna miss this!

No comments:

Post a Comment