Tuesday, February 5, 2013

Never regret it

"Awak tak malu ke jalan dengan saya?"

Satu ayat yang membuat aku tak pernah nyesal dengan hidup ini. Sentiasa bersyukur apa yang dikurniakan oleh Allah SWT. Sebab apa? Sebab apa yang diberi oleh-Nya sentiasa ada hikmah dan pengajaran serta ganjaran disebaliknya. Oleh itu, aku tak pernah menyesal. Malah aku redha. Ia adalah 1 cabaran buat aku terus gapai apa yang aku inginkan.

"Saya tak comel. Saya tak cantik macam orang lain. Awak tak malu bila awak dengan saya ke?"

Sering kali soalan ini diajukan jawapan aku hanya satu. "Tak dan saya tak peduli tu semua.." Aku yakin dengan jawapan tu. Hati ini sering berkata "Aku tak pernah malu. Sebab itu kurniaan Allah SWT. Ciptaan-Nya. Biar la tak comel/cantik tapi awak ciptaan-Nya yang paling indah bagi saya. Aku takkan sia-siakannya dan takkan pernah menyesal." Walaupun aku tahu dia tak sepatut rendah diri macam tu. Awak, biarlah buruk macam pun awak rase, biarlah buruk pada pandangan orang tapi hanya saya seorang yang nampak keindahan diri awak.

Kenapa dia selalu soal macam tu?

Hahaha. Maybe orang lain akan muak bila asyik soal benda yang sama. Yela. Confirm jawapan dia sama. Aku pernah marah sebab asyik soalan yang sama. Aku juga insan yang hina dan alpa. Lama-kelamaan aku faham kenapa. Maafkan saya, awak. Aku selami apa perasaan dia. Dia cuba meyakinkan diri dia. Yakinkan perasaan dia. Aku faham. Sebab tu aku tak pernah nak jemu jawab soalan macam tu. Tak kira la banyak mana dia soal. Biasa la perempuan. Mestilah nak tahu isi hati. Hehe. Tak pernah aku merungut dengan ciptaan Tuhan seperti dia. Sebab dia istimewa bagiku. (cewahh..ayat) Dia adalah cabaran serta sebahagian daripada impian aku. Dan aku mesti dapatkan seiring dengan impian yang lain.

3 perkataaan yang melekat di hati. Sabar, Tabah, Usaha. Biar la macam-macam dugaan melanda, aku tetap teguhkan hati ini.

Kepada lelaki2 di luar sana, JANGAN anda malu dengan apa yang ada. Hargai kurniaan Allah Yang Maha Esa. Nescaya ada hikmah serta ganjaran jika anda seorang yang sabar. InsyaAllah


Sekian
Assalamualaikum

p/s: andai aku tak terjawab soalan hati yang diajukan oleh awak, ini jawapannya..seperti tidak cukup dengan coretan ni, seperti ingin diluahkan depan2 tapi tidak termampu. Tak guna kalau menipu jawapan hati. Apa yang aku dapat? Masya-Allah..

No comments:

Post a Comment