Wednesday, February 26, 2014

Nasi Lemak

"Kol 8 nanti datang TDI. Makan. Taw?", Kak Wiwi whatsapp muncul.

"Kalo ammar datang skrg bole? Haha", soal aku sambil bergurau.

"Skrg xbole. hahaha. Kol8 k? Ade program lain ke? Ktorg bawak makanan dr umah puan ni." Kak Wiwi respon soalan tadi.

"Oh yeke?? Okay." aku mengalah je la. Hehe.

"Ade tomyam+udang+sotong. Udang black pepper. and kangkung. Semua puan yang masak", tambah Kak Wiwi lagi.

"Bole ke ammar makan? Ntah2 untuk akak2 je kot.", keraguan aku tiba. Hahaha

"Sekeh nak? Tggu sana kat kafe TDI. Awie ade skali nanti. Kita makan b'6 k.." Ayat yakin Kak Wiwi datang. Hahaha. Sekarang baru 7.35 malam. Lambat lagi. On lappy dulu. Ngadap Facebook jap. 

7.50 malam. Capai kunci kereta. Keluar bilik. Terus ke kereta dan start enjin kereta. 
"Ade mane?" Awie send mesej.
"Bru nak otw ni." balas aku sambil duduk dalam kereta yang belum bergerak lagi. 

Sampai je di TDI, nampak dah motor hijau si Awie. Terus ke ruang kafe. Duduk di meja yang Awie duduk. "Lame da ke?", soal aku.

"Baru je." balas Awie. "Takpe. Tunggu je. Biasa la tu. Perempuan. Make-up la tu.", tambah Awie sambil senyum sinis. Hahaha. Aku angguk saje. Faham sangat dah.

Dalam keramaian orang di kafe, satu mesej terlintas dalam kepala aku, 
"Awak, makan jom. TDI. Rindu nasi lemak kat ctu." ajakan si dia. 
"Nak yang ayam ke telur goreng je?" soal aku kepada dia. 
"Ikot awak. hee" balas si dia.
"Ok. Jom! Tggu kat TDI ey." terus naik basikal ke TDI.
"Mane awak?" tanya si dia yang tercari cari aku
"Baru sampai ni. Jap." balas aku yang baru je park basikal kat depan TF.

Whatsapp dari Kak Wana muncul memecah flashback tadi. hahaha "Ammar, mintak pinggan dengan sudu kat acik kafe tu bole?"

"OK! tapi segan ar.. hehehe", balas aku. Haihh. Rindu nasi lemak tu.

No comments:

Post a Comment