Friday, February 25, 2011

2008: PMR mode!!!

Taon ni agak seram ckit sebab exam tok 3 taon blaja kat SMKKKLIA ni..hahaha... Aku, 'Affif Ammar still belajar dalam kelas Suria; 3 Suria..asalnya aku takot tak dapat tetap kelas Suria sebab time form 2 aku banyak maen2. Fuh..Alhamdulillah dapat gak dok kelas Suria. 1 kelas dgn Fazliyana plak tu..hehehe boleh usha!!! hahaha Ketua kelas bg kelas ni ialah Fazrul. hahaha x de calon laen dah.kesian die..hahaha


Hmmmm....bg aku la, kelas 2008 ni agak happening la. Lagi BOOOM! hahaha Satu2 nya kelas yg ade prinsip 1Malaysia..hahhaha M.I.C..melayu-india-cina..termasok budak kacukan hahaha.. Taon ni guru kelas kitorg ialah Cikgu Roslidar.

Taun 2008 jugak yg buat aku rase best dgn subjek Sejarah. Sebab cikgu yg ajar die best giler!!! Kerja kursus Sejarah la pling aku besemangat nak buat. hahahaha. Mmg xagak wey..hahaha Cikgu Fadzilawati la yg jadi cikgu Sejarah kami. Agak tkejot sebab kami sekelas igt cikgu tu ajar BM rupe2 nye ajar sejarah. Tapi apepon kami happy je. hehehe Thank you cikgu!!!! Dan kelas ni jugak la kitorg rapat dgn Cikgu Anis Salwanis sebab die still ajar kelas Sains lg!!! mmg best banyak dramatik dan lebih mencabar..hehehe Ni pon sebab cikgu spend lebih mase dgn kitorg ajar sains. 2008 jugak, aku busy ckit dgn hal prefect ni. Tu yg exam agak t'umbang - ambing hahahaha. Padan muke!! Tapi tok PMR aku buat betol laa..giler ape nak maen2..
hmm..trial dapat 1A 7B...sedih ade pasrah pon ade. hahahaha mcm tahon2 sblom ni skola ade buat program pelajar target cemerlang.KONON la...hahahaha Antara kitorg yg tak dpt ni pon trase trasing la. Tapi tak pe. Kitorg pon ade cemerlang gak..hahahaha. Last exam sebelom PMR start, aku dapat 5A then aku dicalonkan dalam klgn pelajar target..KONON nye la..hahaha HUH??!! Nonsense la!! Serious aku taknak masok. Last2 tpakse gak. Honestly, mmg takkan menjadi target tu kat aku..hahahaha

pejam celik pejam celik...
PMR!!!!!
mcm bese la..sape yg tak cuak beb..betol ke dah exam ni??? hahahaha
klakar..doa,selawat,istighfar and mcm2 lg ladak2 ni buat. Maklom la kertas exam dah ade depan mate. Dulu happy sampai tak igt dunia..hahaha Padan Muke!!!!

sedar tak sedar....
BYE PMR!!!!!
sape tak happy kalo dah habes exam, penat perah otak bjage siang malam mngadap buku
hahahaha so skola pon sudah mngambil langkah bjage2 supaye dak2 ni tak ponteng skola..hahaha
bese la dah habes PMR nak blajar ape lg?? ponteng je laaa..hahahah skola pon buat la program tok tingkatan 4..BORING!!!! hahaha tp bile sampai bab permainan antara kelas, semua dtg skola mcm ade exam besar pulak. Perlawanan antara kelas form 3 agak best. ade 4 sukan; Bola Sepak, Bola Tampar, Bola Jaring, Badminton. Kelas aku la, 3 Suria menang 3 sukan dr 4 sukan yg kitrorg join...hahahaha mmg BOOMM!!!!
cume badminton je la slack sebab maybe tak de 'star' kot..hahahaha tp time tu jugak la TANGAN aku RETAK!!!! seriously aku rse ape2..hahahaha Mulenye time aku maen bola sepak tok kelas and aku jadi goalkeeper. Sparuh akhir, kelas laen dpt pnalti dan dah jadi tggungjawab aku tok pastikan tiada yg bocor.hahaha PHEEEEEETTT. Skali bola padu datang daaa...Aku pon tahan la dgn keras..tangan kanan aku tibe2 jadi lenguh daa..naseb2..check kat klinik x de pape mybe tsalah urat kot. Kelas aku mule nak ganti aku tok plawanan akhir tapi aku x nak!!! Aku pon maen la dgn tangan berbalot..hahaha Perlawanan Akhir 3Suria VS. 3Intelek. Musuh ketat tu..hahaha 3 Suria mndahului 1-0 pd babak pertama. Babak kedua 3Intelek mule mngganas dan try buat goal. Azhar try depan gol aku try gune tangan kiri tp x dpt so tpakse gune tangan kanan yg berbalot..AARRRGGHH!!!! saket whoooaaa~ 
Yang peting lepas tu kelas den monang gak! hahaha tapi den yg saket. Adoi.


bergaya sekali..hahaha

pastu ade Majlis Anugerah Cemerlang pulak. Aku memang boleh agak time tu mesti boring punye. Time tu aku plan nak ponteng la. Bukan best pon. Org yg dapat anugerah bkn aku. hehehe Tapi ade cikgu pulak panggil aku suroh datang time tu sebab ade hal penting. Pulak dah! Kaco je. Terpakse datang gak la. Okay. time majlis tu cikgu tu panggil aku suroh beratur kat line org yg amek anugerah tu. "Laaa..ganti orang je ke??" Cikgu tu senyum je. Ceh.. Fine. Tibe2 name aku disebut. Mane tak terkejut. Aku yg dapat anugerah. Tak sangka la der..

Anugerah Sahsiah Terpuji 2008
*bangga jap:P

well hari2 seterusnya berlalu..

cikgu main terer congkak beb...




Last Day..14hb November 2008

1 comment: