Monday, December 27, 2010

2006 sbagai permulaan di SMKKKLIA

Keraguan menjadi prasaan utama ada dlm diri. Seronok menjadi penapisnye. Pagi tu, teruja mlihat diri menyarung sluar hijau tua yang melambangkn aku dah menjadi pelajar sekolah menengah. Sejuk pagi tu aku kluar bsame abah aku ke sekolah. Seronok giler nak pegi sekolah sampai malam sblum tu excited sampai x tidor. hehehe.


Sekolah Menengah Kebangsaan Kompleks KLIA. Tu la name sekolah yang 1st aku masok. Mule2 mmg takot nak masok sbb sblom ni byk aku dgr masalah2 disiplin kat sekolah ni. Tp aku kuat kan semangat n diri ku tok mlangkah ke sekolah ni. 

Klas dh tau. So aku masok ke klas aku dan kbanyak kwn yang ade dlm klas tu aku knal. Kwn2 dari sekolah yang sama. Happy bile dpt jumpe blk. Kwn2 sambut aku dgn baek n aku trime nye. Dari hari tu, aku mule bknalan dgn kwn2 sklas yang laen. Bermula dgn ketua kelas ku, Fazrul.


\Aku knal die smase pmilihan ketua klas. Pada mule nye mmg aku knal tp bile tnye budak2 laen. Name nye Muhd Fazrul Bin Rusdi. Org nye baik dan mmg setia kawan. Cuma slack dulu die jenis yg cepat marah  tp skrg tidak la. hehehe. Org kedua plak, penolong kelas aku, Nadiah.


Org nye agak garang bile 1st aku knal. hehehe tp hati die lembut beb. Ktorg x hbes2 gadoh pasal band english dgn band malay. hahaha Plik btol. Tu pon nk gadoh. Lame2 aku knal kwn2 sklas aku. Maisarah, Aimi, Wani, Nazlin, Tasya, Emran, Faizkamal, Irham, Aufique, Aris, Nasir, Khirtinna n slebih nye kwn2 sekolah lame aku. 1 Suria. Name klas aku.


Hari demi hari, bulan demi bulan, aku explore 1 sekolah ni. Kebanyak cikgu kat cni knal mak aku n kwn mak aku. Termasok la pihak pengurusan sekolah, GPK n pengetua nye skali. Asl masok je pejabat or t'serempak dengan dorg, msti kdengaran "Ni anak cikgu Siti Hawa kan?" kalo x pon mesti yang ni "Tu anak Kak Awe kn?". Kdg2 tpkir gak, sampai kat sekolah menengah pon org tau pasal mak?? Hebat sunggoh. Mak aku x de la tggi pangkat ey di sekolah sebelah. Cume setiausaha n guru pemulihan khas sekolah saje. Pling tggi pon mak aku dpt pngkat Pesuruhjaya Pandu Puteri Negeri Sembilan. Maybe peranan kot. Salute sama u MAK!!! Hari demi hari, rmai kwn2 aku dpt tawaran ke SBP n MRSM. Fauzan n Wafiy. Aku rse khilangan seketika. Bak kate org kawan mudah dicari. Tak lame kemudian aku ade ramai kwn. Hati luka trawat jua hati yg kosong diisi persahabatan yang erat. Time f1 ni ade gak ckgu yg aku gemar. Die mule2 ajar Sains n PJK. Pastu die ajar Sains je. Name ckgu tu Cikgu Sariyah.


Org nye baik, lawa, lembut je suara die n ade ckit mcm cine. hehehe tp x tau btol ke x. Ckgu ni tabah n tegas org nye. Ckgu ni mmg baik. Sorg lg ckgu yg aku gemar iaitu Ckgu Robiah.


Ckgu ni ajar sejarah kat klas aku. Memang best die ngajar. Die pon ngajar KHB tp bkn klas aku la. Ckgu ni t'amat la baik. Memang baik giler dr tutur kata nya hingga la ke tingkah laku nye. Die pon tegas jugak. Yup ckgu ni mmg susah aku nk lupe kan. hehehe Next ckgu Balkis. hehehe


Ckgu ni rupenye mak kwn sekelas aku,Wafiy. Ckgu ni ajar English tok klas aku. Memang mantap beb..hehehe Ckgu ni garang tp kene pada tmpat nye~ Ckgu ni sporting giler. Padan la menang Guru Paling Popular 2006 time Hari Guru 2006. Ckgu ni prihatin psl plajar. T'igt gak time Maisarah n bape org lg kne marah dgn ckgu Balkis sbb lewat msok klas. Maisarah nangis. Adoyai. Kesian beb bile tgk. Tp nk wat mcm mane. Kene gak tepati mase bile Ckgu Balkis ngajar. Dgn jasa Ckgu Balkis gak la aku dilantik jd Pemimpin Pelajar or Pengawas sesi 2006. Ckgu calon kan name aku. Terima Kasih ckgu!!!
Byk knangan aku bersama kwn2 aku time f1. Kenangan suke duke pahit manis kami.


bersambung..............

No comments:

Post a Comment